fredag 26 november 2010

Medhjälp till brott (Finns det ett huvudbrott?)

Medhjälp till upphovsrättsbrott ger 10 månader och 45 miljoner i böter. Undra vad huvudbrottet ger? Straffvärdet borde vara högre på huvudbrottet, varför lagför man inte dem? Frågan finns det något bevisat huvudbrott? Kan man bli bömd för medhjälp om det inte är bevisat att huvudbrottet ägt rum, man har väl inte ens försökt få tag i dem som ev. skulle gjort huvudbrottet.

Om jag var ägare till google skulle jag vara nervös, för vilka länkar finns inte på google som finns på TPB.

Varför är ett människoliv lägre värderat än en mp3-fil.

(Innan man blir kallad parasit etc., jag köper min musik och betalar för de filmer jag ser. Men tycker ändå att domen är väldigt skev)

"Det har inte skötts rätt" Svd
Aftonbladet
Falkvinge om domen
DN
Liberala drömmar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar